Filmekimi 2014 Tavsiyeleri

Filmekimi 2014 programı belli oldu. Yine bu yıl, merakla beklenen filmleri ilk kez izleme şansına kavuşuyoruz. Benim Filmekimi 2014 kaçırılmayacak 10 film listemde şeklini aldı, zaman mefhumunu hiçe sayarak kısaca yazıyorum. Dileyen filmlerin ismine bir tıkla Filmekimi sitesine koşabilir.


  1. Boyhood (Konusu, çekim aşamalarıyla yılın en beklenen filmi.)
  2. White God (Cannes - Belirli Bir Bakış ödüllü, ismiyle ve metaforlarıyla merak uyandırıcı.)
  3. Whiplash (Sundance'da ödülü kapan, pek sevdiğim J.K. Simmons'ın harikalar yarattığı söylenen film.)
  4. Leviathan (Bir Andrey Zvyagintsev filmi, filmim ödüllerini saymıyorum bile..)
  5. Mr. Turner (Yönetmen Mike Leigh, İngiliz ressamı Turner'ı da Timothy Spal canlandırıyor.)
  6. Two Days, One Night (Yönetmeni Dardenne Kardeşler’i severiz.)
  7. A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence (Biri absürd mü dedi? Roy Andersson filmi var da izlenmez mi?)
  8. Turist (İsveç sinemasına vurgunsam...)
  9. Jimmy's Hall (Ken Loach bakış açısını severim, hele de içinde dans varsa daha da tutkulu olacağa benzer.)
  10. The Drop (James Gandolfini’nin anısına saygıyla..)


Festivali kaçırırsanız çok üzülmeyin, yıldızlı filmlerin çoğu genelde olduğu gibi vizyon bulacak. Ve evet listemde Dolan'ın filmi Mommy yok :)

2 yorum :

Adsız dedi ki...

Güzel filmler. Ben yeni fark ettim bu sene bir de 2 gün kısalmış takvim.

Ben de Dingin Sular ve Miss Julie filmerini merak ediyorum.

GezginSinefil dedi ki...

Whiplash kalp ben. :)