Filmler Filmler Filmler

Uzun süredir, son aylarda izlediğim onlarca film arasından bir seçki hazırlamak istiyordum. Farklı yönleri, bakış açıları, senaryosu, yönetmeni, bazen de sadece coğrafyası yüzünden beğendiğim filmler... Şimdi kendilerinin afişleri aşağıda arz-ı endam ediyor.

Bu seçtiğim filmlerin, en azından bazıları hakkında umarım yazacak vakit bulurum. Festivallerin başlama zili çalarken, dünya olanca hızıyla dönerken, bu sanki biraz zor gibi görünüyor. :)  Unuttuğum filmler affetsin, son 2-3 ayda bu 15 film etkiledi beni, bu da böyle biline...


En ganske snill mann

A Separation
Tyrannosaur
Le gamin au vélo
Submarino
Lapland Odyssey
Sykt lykkelig

Kray
Yo, Tambien
Win Win 
Morgen

Oorlogswinter
Kammerflimmern
The Whistleblower
Neds

4 yorum :

peyker dedi ki...

En Ganske Snill Mann
Bu Viking milletinin, hayatın en buz haline bile eldivensiz dokanışlarını seviyorum. Soğuğa alışkınlar, ondan zaar. Güzel film.


A Separation

Acem diyarlarından, sürmeli bi film bu. Herkesin biraz iyi, herkesin biraz kötü, herkesin insan olduğu film.

Tyrannosaur

İlk sahnesini gözlerim kapalı mı izledim, evet! Şiddete güzelleme, olur mu olmuş; hem de güzel olmuş.


Le gamin au vélo

Fransız sinemasına mesafeliyim, ama Bubu sevdiyse vardır bir bildiği. İkram ederse, yeriz:p

Submarino

Bu da Viking filmi. İzlerken iç organlarımdan tek adet olanlarının ikişer üçer çoğaldığını hissetmiştim. İzlerken büyüten filmlerden. Bildiğiniz nefis!

Lapland Odyssey

Buyrun bir Viking işi daha. Ne diyeyim artık...

Sykt lykkelig

Bu da Vik. Bin yıllık klişe hikaye, bu kadar mı güzel işlenir! Accayip eğlenceli.

Kray

Bu filmden mahrum bırakıldım, lakırdı edemeyeceğim:P

Yo También

Amanin! Endülüs topraklarından şahane bir gül, zil ve şal filmi.İnsana benzer biri olabilmek için kromozom sayımız ne kadar önemli, şüphelere düşüyoruz!

Win Win

Mahrumum, mahrum.

Morgen
Mahrumum, mahrum.

Oorlogswinter
Mahrumum, mahrum.


Kammerflimmern

Pek sevgili Alaman sinamesından gözel film. Dilleri bi acayip ama dile döküşleri bi başka be güzel kardeşim!

The Whistleblower
BM'ye mi hizmet edeyim, kendi hayatıma mı bayrak dikeyim diyor burada kadın. Güzel diyor ama.

Neds
Mahrumum, mahrum. Peter abinin bulaştığı bir işmiş. Kesin, lezizdir. Hatta içimde bi his var, izledikten sonra 4-5 köşe olacam.

Hamiş:
1.Viking sinamesı şahanedir
2.Bubu bu seyir işlerini bilendir.

Peyker'in eli gevşedi, bildirdi.
Beyoğlu - 2012

İki Kum Tanesi dedi ki...

Le gamin au vélo , bir tek bunu izledim. Çok da beğenmiştim. Hatta blogda da bahsetmiştim :) Diğerlerini izlemeye çalışacağım. Teşekkürler liste için.

euphrates dedi ki...

Peyker,

Bu listeye belki West is West'i de koyabilirdim, dediğim gibi unuttuklarım affetsin. :)

Dün akşam yorumunu okuduktan sonra evde arşive daldım, bazıları daha önce verdiğim DVDler içinde olabilir, ne izlediysem sevdiysem getirmeye çalışıyorum. Oorlogswinter, şu anda masanda, yanında da 3 film daha var, hadi şimdiden hafta sonu filmlerin çıktı. :)

Blog yaş alıp yazılanlar çoğalırken senin yorumun pek onurlandırdı beni. Eksik filmler tespit edildi, BuBu göreve başladı. :)

Bir gün o kendimden pek büyük hayalim gerçekleşir, bir yerlerde sinema salonu açarsam sırf bu filmlerden gösterim yapacağım, sen de benim en kıymetli misafirim olacaksın. :)

Hamiş, sinema aşktır.

euphrates dedi ki...

Füsun,

Le gamin au vélo'nun yönetmeni Jean-Pierre Dardenne'nin diğer filmlerini de pek çok tavsiye ederim. ;) Ben teşekkür ederim.